Site icon מקרר יין Winebar

קונים כוסות יין? מה עדיף – קריסטל או זכוכית?

כוסות יין קריסטל

כוסות יין קריסטל

אם אתם רוצים להתחדש בכוסות יין, כדאי שתדעו מהם ההבדלים בין כוסות יין מזכוכית רגילה לבין כוסות יין מקריסטל. ומדוע כדאי לדעת? כי תמיד כדאי לבחור את כוסות הזכוכית שגם יענו על הצרכים שלכם וגם ישפיעו על חוויית שתיית היין שלכם.

קריסטל מכיל מינרלים (בדרך כלל מעט עופרת), מה שמחזק אותו

ההבדל העיקרי בין קריסטל לבין זכוכית רגילה הוא שזכוכית קריסטל מכילה בין 10% ל- 30% מינרלים (עופרת, אבץ, בריום, אשלגן) והמאפיין העיקרי של כוסות יין מקריסטל הוא שהמינרלים מחזקים את החומר ומאפשרים לייצר כוסות יין עמידות ודקות יותר.

יש המון סוגים של כוסות יין לבחירה ומעט מאוד מידע על מה כדאי לקנות ולמה. אחד ההבדלים הגדולים ביותר בין הסוגים השונים הוא החומר שממנו הכוסות מיוצרות. אם שאלתם מה עדיף – קריסטל או זכוכית, התשובה הנכונה תלויה בצרכים שלכם לחלוטין.

כוסות יין קריסטל

קריסטל או זכוכית – איזה כוסות יין עדיף?

למרות שקריסטל וגביש זו אותה המילה באנגלית, לזכוכית קריסטל אין באמת מבנה גבישי. אך יש הבדלים בינה לבין זכוכית, והם באים לידי ביטוי בדרכים הבאות:

קריסטל

  • מחזיר אור (וכתוצאה מכך בעל ברק מיוחד)
  • עמיד יותר
  • שפת הכוס יכולה להיות דקה מאוד
  • לא ניתן לשטוף במדיח כלים
  • אפשרויות בחירה בין קריסטל עם עופרת לקריסטל ללא עופרת
  • עלות גבוהה יחסית

זכוכית

  • בדרך כלל משתלם יותר כלכלית
  • ניתן לשטוף במדיח הכלים
  • ישנם סוגי זכוכית בעלי עמידות ברמה גבוהה, כמו זכוכית בורוסיליקט

היתרונות של זכוכית

ישנם סוגים רבים של זכוכית, ולכל סוג יתרונות משלו, אנו נתייחס בעיקר ליתרונות כללים שמשותפים לכל הסוגים. היתרון העיקרי של זכוכית הוא שהיא לא חומר נקבובי כך שהיא לא תספוג כימיקליים או תחליד אם תעבור שטיפה במדיח הכלים שלכם. כוסות זכוכית נמכרות במחיר זול יותר, כאשר ישנם סוגים איכותיים יותר של זכוכית, כמו זכוכית בורוסיליקט, אשר מכילה גם תחמוצת בורון, מה שהופך אותה לעמידה יותר בפני חום ושריטות.

היתרונות של קריסטל

כוסות קריסטל מאוד דקות, מה שנחשב לשימושי במיוחד כאשר מדובר בכוסות יין, יחד עם זאת הן מאוד חזקות. לכוסות קריסטל עם עופרת יש מקדם שבירה גבוה, מה שמעניק להן את הברק המיוחד. עם זאת, כוסות קריסטל נטולות עופרת, כוללות מגנזים ואבץ ואינן רק עמידות, אלא שרבות מהן ניתן אפילו לשטוף במדיח הכלים.

עופרת וללא עופרת – מה ההבדלים?

שני סוגי הקריסטל, עם עופרת ובלי, מאפשרים להגיע לעיצובי כוסות מאוד עדינים ומעודנים. העופרת אינה מסוכנת, מכיוון שהיין בתוך הכוס אינו חשוף לעופרת מספיק זמן, החשיפה תהיה בעלת השעה רק לטווח הארוך, כלומר אם הייתם מאחסנים את היין למעלה משבוע בתוך בקבוק קריסטל עופרת.

לא כל מוצרי הקריסטל שווים

באיחוד האירופי, מוצרי קריסטל חייבים להכיל לפחות 24% מינרלים. אחוז המינרלים חשוב וישפיע על חוזק הקריסטל. עם זאת, במקומות אחרים בעולם, אין הרבה רגולציה ותקנים הקשורים למונח זכוכית קריסטל, ולכן יצרנים עשויים לעשות שימוש לרעה במונח למטרות שיווקיות.

אז מה עדיף?

בעת בחירת כוסות יין, הדרך הטובה ביותר להתחיל היא לחשוב על ההעדפות האישיות שלכם.

אם אינכם אוהבים לשטוף כלים והמדיח הוא החבר הכי טוב שלכם, חפשו כוסות מזכוכית או מקריסטל ללא עופרת. אם אתם שוברים את הכלים לעיתים תכופות, כוסות זכוכית יהיו בחירה טובה ביותר עבורכם. אם אתם רוצים עבור עצמכם רק את הטוב ביותר, חפשו אחר כוסות קריסטל שיוצרו בעבודת יד. ואם אתם רוצים לקנות מתנה איכותית ומושקעת לאנשים שאתם אוהבים, קנו להם כוסות קריסטל.

כמובן שאם יש לכם ילדים בבית או חיות מחמד, בחרו בכוסות זכוכית במחיר סביר, אבל פנקו את עצמכם בכוס קריסטל אחד או שתיים, כדי שתוכלו לשדרג את חוויית השתייה ואת הטעם של היין וליהנות מתחושה של יוקרה וסטייל בזמן שאת שותים יין איכותי.

Exit mobile version